Strona główna » Blog » Z czym to się je, czyli na czym polega catering pudełkowy ?

Z czym to się je, czyli na czym polega catering pudełkowy ?

  • by

Czym jest catering dietetyczny ?

To rodzaj diety który opiera się codziennym spożywaniu zbilansowanych posiłków. Skierowany jest on do osób które chcą zrzucić zbędne kilogramy, bądź nie mają czasu na gotowanie w domu. Taka forma cateringu w obecnych czasach jest bardzo wygodna oraz bezpieczna.

Jedzenie z cateringu dietetycznego jest dostarczane pod drzwi w paczkach. Każda paczka to inna ilość pudełek z opisem konkretnego posiłku. Zazwyczaj jest to ilość od 3 do 5 dań na które składa się: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek oraz kolacja.

Menu jest skomponowane, w ten sposób aby w każdy dzień tygodnia dostawać inne dania, wszystkie jednak przygotowywane są zgodnie z zasadami zdrowego, zbilansowanego żywienia. Jest to szybki i prosty sposób na zaopatrzenie naszego organizmu w to co niezbędne. Nie od dziś wiadomo, że dobra dieta idzie w parze z lepszym samopoczuciem, zwiększoną samooceną, dobrą kondycją organizmu a przede wszystkim ze sprawnym działaniem naszych narządów.

Składniki odżywcze:

  • Białka – są jednym z trzech makroskładników zawartych w naszym pożywieniu. Odgrywają bardzo ważną rolę: służą do budowy tkanek i narządów, pełnią funkcje transportowe i magazynujące, regulują procesy przemiany materii. Źródła białek dla organizmu: mięso zwierząt rzeźnych, mięso drobiowe, mleko i przetwory mleczne, sery białe i twarogowe, napoje mleczne, nasiona roślin strączkowych oraz ryby. Spożywanie produktów z dużą zawartością białka może przyspieszyć przemianę materii nawet o 40% i hamować łaknienie.
    Nie należy jednak przesadzać z ilością białek, może prowadzić do obciążenia nerek oraz bezsenności. Zdrowa osoba dorosła o małej aktywności fizycznej – 0,8g na 1kg masy ciała, osoba na diecie redukcyjnej – 1g – 1,5g na 1kg masy ciała a osoby uprawiające regularnie sport – 1,5g do 2g na 1kg masy ciała.
  • Węglowodany (cukry) – Węglowodany to inaczej cukry. Wyróżnia się dwie grupy węglowodanów – węglowodany proste i węglowodany złożone. Są niezbędnym składnikiem pokarmowym do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Spożywane węglowodany  w nadmiarze są przekształcane w tłuszcz i  odkładane są w organizmie człowieka, prowadząc do otyłości.
  • Tłuszcze – wyróżnia się tłuszcze pochodzenia zwierzęcego oraz roślinnego. Te pierwsze można napotkać w smalcu, maśle, słoninie, łoju oraz tranie. Roślinne to oleje, oliwy, orzechy. Źródłami tłuszczów są podroby, wątroba, żółtka jaj, awokado, mięso, ryby np. makrela czy łosoś. Są odpowiedzialne za regulacje naszej gospodarki hormonalnej. To źródło witaminy A,D,E i K

Rodzaje diet pudełkowych:

  • Catering zdrowotny – przeznaczony jest dla osób, które nie przyswajają niektórych składników, z powodu nietolerancji np. na laktozę lub mają uczulenie na któryś z składników pokarmowych.
  • Catering dla wegetarian – ten typ cateringu w swoim składzie nie posiada mięsa, lecz dostarczane są wszystkie potrzebne witaminy.
  • Catering dla sportowców – zwiększona kaloryczność całokształtu diety, zawarte są w nim niezbędne ilości białka i tłuszczów.
  • Catering dla wegan – dieta dla osób, które wykluczyły ze swojego menu mięso jak i produkty odzwierzęce typu jaja, sery, mleko czy masło.

Zamów dietę pudełkową już dzisiaj! 

Każda dieta którą rozpoczynasz w cateringu jest objęta specjalistyczną opieką ze strony dietetyka bądź dietetyków w zależności od tego jaka jest specyfika konkretnej firmy. Zazwyczaj takie konsultacje dotyczące, doboru diety, różnego rodzaju przeciwskazań ze strony klienta oraz zapotrzebowania są całkowicie bezpłatne. Najczęściej kontakt z osobą odpowiedzialną za tworzenie diety odbywa się poprzez chat na stronie internetowej danego cateringu bądź telefonicznie jako konsultacja.

Wiele firm stosuje tą praktykę. Dzięki niej klient jest zapewniony że tworzeniem menu zajmuje się osoba wykfalifikowana i ma pewność że wszystko co jest robione w trakcie procesu tworzenia menu jest zgodne z wszelkiego rodzaju prawidłowymi zasadami żywienia, oraz dany posiłek dostarczy odpowiednią ilość składników odżywczych i będzie posiłkiem pełnowartościowym. Jeżeli chodzi o dietę z której korzystasz musisz pamiętać aby przyniosła ona oczekiwany efekt w postaci redukcji wagi należy trzymać się ściśle określonego jadłospisu w wybranej diecie, nie pozwalać sobie na różnego rodzaj odstępstwa. W przeciwnym razie może okazać się że dieta którą stosujemy nie przynosi oczekiwanych rezultatów a wręcz przeciwnie możemy mieć odczucie że przybraliśmy na wadze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *