Jak odpowiednio dobrać catering pudełkowy?

  • by
ambitnamarka.pl

Dieta pudełkowa to świetny pomysł dla ludzi, którzy nie lubią gotować, nie mają czasu i cenią sobie dobry smak, przy tym chcą jeść zdrowo. Różne cateringi mają wiele pakietów diet o wyboru, oferują po trzy lub pięć posiłków dziennie, dostawy w każdy dzień tygodnia prócz niedziel. Naszym zadaniem jest odebrać przygotowane posiłki i/lub je podgrzać, nic trudnego a jaka wygoda i zaoszczędzenie czasu! Pracownicy takich firm dbają o to, żeby klient zjadł zdrowo i poczuł się spełniony w celu, który wcześniej sobie założył. Gdy już zdecydowaliśmy się na catering, lecz nie wiemy, który wybrać – spieszę z pomocą. 

Schudnąć, czy przybrać na masie?

Kalorie, wszędzie każdy o nich mówi, co to tak rzeczywiście jest? Kaloria to zawartość energii w produktach żywnościowych, jaka jest przyswajana przez ludzki organizm. Na pewno każdy z nas widział z tyłu na produktach spożywczych tabelę, w której napisane jest ile kcal dostarczymy po zjedzeniu 100g serka, kiełbasy czy batona. Jeśli chcesz schudnąć bez deficytu kalorycznego się nie uda, czyli spożywania mniejszej ilości kalorii w porównaniu do całkowitego zapotrzebowania organizmu. Przedstawię Ci dwa wzory: 

PPM (PODSTAWOWA PRZEMIANA MATERII) – Najniższy poziom przemian energetycznych dostarczających energii niezbędnej dla podstawowych czynności fizjologicznych (bicie serca, krążenie krwi, oddychanie, ruchy jelit, budowa i odbudowa tkanek) warunkujących podtrzymanie życia w optymalnych warunkach bytowych (na czczo, w pozycji leżącej, w zupełnym spokoju fizycznym i psychicznym, w sprzyjających warunkach mikroklimatycznych.  Krótko mówiąc są to kalorie, które musimy wprowadzać do swojego organizmu, aby ten dobrze funkcjonował. Jak to obliczyć?

Wzór dla kobiet – 665,09 + (9,56 x waga w kg) + (1,85 x wzrost w cm) – (4,67 x wiek)

Wzór dla mężczyzn – 66,47 + (13,75 x waga w kg) + (5 x wzrost w cm) – (6,75 x wiek)

CPM (CAŁKOWITA PRZEMIANA MATERII) – To nic innego jak wyliczona wartość podstawowej przemiany materii plus współczynnik aktywności. 

1,2 – 1,3 –> dla pacjenta chorego leżącego w łóżku

1,4 –> dla niskiej aktywności fizycznej

1,6  –>dla umiarkowanej aktywności fizycznej

1,75 –> aktywny tryb życia

2 –> bardzo aktywny tryb życia

2,2-2,4 –> wyczynowe uprawianie sportu. 

Gdy chcemy przybrać na wadze podwyższamy podaż kalorii, gdy pragniemy schudnąć obniżamy ją. 

Utrzymanie wagi.

Regularne ważenie się pomoże Ci w zauważeniu tego czy waga spada czy wręcz przeciwnie – podnosi się. Jeśli nie posiadasz wagi w domu warto zastanowić się nad jej zakupem. Złota zasada, nie wykraczaj poza swoją całkowitą przemianę materii, nie pchaj się w deficyt czy większą podaż kalorii. Staraj się nie gotować tłusto, zamiast lać olej z butelki na oślep, spróbuj odmierzać go łyżką. Słodycze jedzone codziennie w przerwach na posiłki to również słaby pomysł, złap za owoc czy warzywo. Zachowaj umiar we wszystkim co jesz, ruszaj się bo aktywność to samo zdrowie oraz jedz obfite śniadania – to najważniejszy posiłek dnia, który daje Ci energię na cały dzień. 

Choruję jaką dietę wybrać?

Cukrzyca –  Polsce choruje na nią ponad 2 mln. osób. U ok. 1 mln. choroba przebiega bezobjawowo. Najpowszechniejsza jest cukrzyca typu 2, atakuje w 90 proc przypadków. Wyróżniamy wiele typów cukrzycy, lecz niezależnie od typu zalecenia żywieniowe pozostają takie same. Postępowanie dietetyczne skupia się przede wszystkim na kontroli glikemii. Najlepsza będzie dieta niskowęglowodanowa z zwiększoną zawartością tłuszczu – dostarczająca poniżej 130 g węglowodanów dziennie (poniżej 26% energii przy diecie 2000 kcal)

Celiaklia – nietolerancji glutenu – białka obecnego w nasionach pszenicy, żyta, jęczmienia i owsa. W diecie eliminujemy wszystkie produkty, które mają w sobie wyżej wymienione składniki jak i produkty zawierające pszenżyto i orkisz. Na szczęście na rynku dostępna jest mąka bezglutenowa, w dużych miastach można znaleźć dużo produktów nie zawierających glutenu, lecz są bardzo drogie.

Choroba Hashimoto – Przewlekłe limfocytarne zapalenie tarczycy. Sposób żywienia osoby z chorobą Hashimoto powinien opierać się przede wszystkim na ogólnych zasadach zdrowego żywienia, warto zwrócić uwagę na składniki pokarmowe, które wpływają na prawidłową pracę gruczołu tarczowego. (jod, selen, żelazo, cynk).

Preferencje smakowe.

Wybierz taki catering, który w ofercie będzie posiadał to co lubisz. Włączanie do diety naszych ulubionych składników jest ważne dla naszej psychiki. Nie przepadasz za orzechami ale spożywasz je na diecie, bo są zdrowe i tak poleciło Ci grono osób? Nie wytrzymasz długo w swoim dietetycznym postanowieniu, gdy będziesz jadł to co lubisz, prawdopodobnie wytrzymasz dłużej. Jeśli nie lubisz warzyw w postaci surowej, rozważ opcję zup krem, past warzywnych, koktajli. Z owoców można robić musy czy świeże soki, o niebo lepsze od sklepowych. Pamiętaj, że jeśli raz na jakiś czas zjesz pasek czekolady czy batona świat się nie skończy! 

Green Box dla każdego! 

Catering dla którego klient jest najważniejszy? Który w razie potrzeby oferuje dostawę w indywidualnych godzinach? To właśnie Green Box – rodzinna firma z dobrymi tradycjami żywieniowymi i pasją do jedzenia oraz gotowania. Jeśli cenisz sobie domowe jedzenie, które przygotowywane jest w oparciu o zasady dobrego żywienia, różnorodne menu, dużą ilość pakietów dietetycznych do wyboru trafiłeś w dziesiątkę. Firma dostarcza  posiłki na terenie całej Warszawy i jej okolicach: Warszawa, Wołomin, Legionowo, Łomianki, Ożarów Mazowiecki, Raszyn, Pruszków, Piaseczno, Góra Kalwaria, Otwock. Ponadto firma działa również na terenie Łodzi oraz Starowej Góry. 

  • „Jak u mamy” – dieta dla osób lubiących się w smakach domowych, podstawą diety są smaczne dania odwołujące się do smaków dzieciństwa. Warianty kaloryczne –  1000, 1400, 1800kcal. Menu opiera się na mięsie, rybach, serach, jajach, produktach zbożowych, owocach i warzywach. Przykładowy jadłospis na dzień diety: 

Śniadanie: Cynamonowa jaglanka z maliną i żurawiną

II śniadanie: Serek wiejski z pomidorami

Obiad: Zapiekane pulpety w sosie pomidorowym

Podwieczorek: Tropikalne smoothie

Kolacja: Krem pomidorowy z serem mozzarella.

Zamawiam!

  • Dieta ketogeniczna – jak sama nazwa mówi jest ona przeznaczona dla osób na diecie keto, które dostarczają do swojego organizmu energię głównie w postaci tłuszczów. Warianty kaloryczne: 1000 kcal, 1400 kcal, 1800 kcal, 2200 kcal, 2600 kcal. . Przykładowy jadłospis na dzień diety:

Śniadanie: Pasta z makreli z czipsami z marchewki

II śniadanie: Sałatka z czerwonej kapusty z serem i orzechami

Podwieczorek: Grilowany filet z kurczaka z serem i boczkiem

Kolacja: Stek wołowy.

  • „Nie jem mięsa” – Wegetarianie to dieta dla was! Dietetyk firmy Green Box wraz z innymi pracownikami zadbał o dostarczenie wszystkich witamin oraz aminokwasów do Twojego organizmu. Warianty kaloryczne: 1000, 1400, 1800 kcal. Przykładowy jadłospis na dzień diety:

Śniadanie: Kanapka z serkiem typu almette

II śniadanie: Ciasto z kaszy jaglanej z brzoskwiniami

Obiad: Tofu w sosie grzybowym

Podwieczorek: jogurt z chia ,musli i owocami

Kolacja: Tortilla z żółtym serem i pieczarką.

Zamawiam!

  • Sarenka/Dzik – Dieta polecana dla osób prowadzących aktywny tryb życia, zawiera różnorodne posiłki zbilansowane pod kontem potrzebnych składników i mikroelementów. Warianty kaloryczne – 1400, 1800, 2200, 2500 kcal. Przykładowy jadłospis na dzień diety:

Śniadanie: Pasta z makreli z chlebkiem chrupkim

II śniadanie: Sałatka meksykańska, Sos 1000 wysp

Obiad: Chrupiące kurczaki w kukurydzianej panierce

Podwieczorek: Czekoladowy budyń z bananem

Kolacja: Stek wołowy z sałatką z kuskusu.

Zamawiam!

  • Wygodna – idealna dla osób, które chcą zachować aktualną wagę lub lekko ją zmienić, dzięki tej diecie dostarczysz organizmowi najlepsze składniki odżywcze. Warianty kaloryczne: 1200, 1600, 2000 kcal. Przykładowy jadłospis na dzień diety:

Śniadanie: Cynamonowa jaglanka z maliną i żurawiną

II śniadanie: Krem pomidorowy z serem mozzarella

Obiad: Zapiekane pulpety w sosie pomidorowym

Kolacja: Sałatka z tuńczykiem i jajkami.

Zamawiam!

  • Zdrowo dopasowana – jest dedykowana osobą które maja problemy z utrata wagi i chcą zadbać o swoje zdrowie. Menu układane jest  z produktów o niskim lub średnim indeksie glikemicznym, co pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu cukru we krwi. Warianty kaloryczne: 1000, 1400, 1800 kcal. Przykładowy jadłospis na dzień diety:

Śniadanie: Sałatka BLT(Bacon Lettuce Tomato) z grzanką

II śniadanie: Proteinowa owsianka bounty z truskawkami

Obiad: Schab w sosie własnym z ryżem curry

Podwieczorek: Omlet ze szpinakiem i pieczarkami

Kolacja: Miodowo – pikantne pałeczki z kurczaka.

Zamawiam!

Z pomocą dobrego doboru diety pomagają opinie o danych firmach, o firmie Green Box możemy przeczytać: „Zawsze wszystko dostarczone na czas. Dobre potrawy, mało powtórzeń posiłków. Polecam!”, „Jedzonko bardzo smakowite, składniki zawsze świeżutkie i wysokiej jakości. Stosunek cena/jakość zdecydowanie 10/10! Jeśli nie jesteś przekonana/przekonany, skorzystaj z dnia próbnego, a przekonasz się, że naprawdę warto” – pisze Bartłomiej. 

Aż tyle ofert oferuje Green Box. Każdy znajdzie coś dla siebie, osoba uprawiająca zawodowo sport, ta która chce schudnąć, przybrać na masie bądź jest na diecie wegetariańskiej lub ketogeniczej. Warto wspomnieć o tym, że firma dba o naszą planetę – nie produkuje jedzenia na zapas, używa pojemników powstających w procesie recyklingu, by nie przyczyniać się do większej produkcji plastiku, korzysta z firmy logistycznej, co powoduje zmniejszenie ilość przejechanych kilometrów. Posiada własnego dietetyka, doświadczonego pana Tomasza Wróblewskiego, z jego wiedzą na pokładzie można czuć się bezpiecznym. Jest on instruktorem siłowni i trenerem personalnym z ponad 3 letnim doświadczeniem. Absolwentem Wyższej Szkoły Rehabilitacji na kierunku dietetyka gdzie zdobył dogłębną wiedze na temat prawidłowego odżywiania i jego znaczenia w dbałości o sprawność fizyczną.

Drodzy Czytelnicy, gdy już wiecie jak dobrać pod siebie catering pudełkowy nie zapominajcie o ruchu! Ćwiczenia poprawiają nastrój, płodność, trawienie, siłę mięśni i spowalniają ich zanik. Opóźniają rozwój choroby Parkinsona oraz Alzheimera. Nie odkładaj nic na jutro! Zmień siebie teraz, w zdrowym ciele, zdrowy duch.  Kontakt do Green Box: https://green-box.pl/

+48 730 707 351, adres biura: Kiejstuta 1605-200 Wołomin, Polska. Ponadto zakład ma swoją stronę na Facebooku, więc kontakt przez aplikację Messenger również jest możliwy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *