Strona główna » Blog » Dieta keto w diecie pudełkowej

Dieta keto w diecie pudełkowej

Dieta keto w diecie pudełkowej

Dieta ketogeniczna, to taka o bardzo niskiej zawartości węglowodanów i wzmożonej zawartości tłuszczu. To oznacza, że wykluczamy wymienione powyżej węglowodany i eliminujemy cukry z naszej codziennej diety oraz produkty zawierające skrobię, więc musimy odsunąć się od słodkich napojów ziemniaków, kasz czy ryżu i zastąpić je wysokotłuszczowymi produktami.

Węglowodany muszą stanowić 10%, razem z białkiem nie powinny przekraczać 15-20% energii na dobę. Tłuszcze powinny stanowić 75-90% dziennego zapotrzebowania energetycznego.  Brzmi przerażająco? Zastanawiasz się czy zdołasz schudnąć na tej diecie, bo przecież o zgrozo.. tłuszcz, a mama zawsze mówiła, że aby schudnąć to jedz chude mięsko, tylko warzywa i owoce? Bez obaw! dziesiątki badań wskazują, że diety wysokotłuszczowe, a zarazem niskowęglowodanowe mają lepsze wyniki w redukcji masy ciała u osób które chcą schudnąć i poprawić swoje samopoczucie w porównaniu z dietami niskotłuszczowymi. Ponadto dieta keto wpływa na a także obniżenie i ustabilizowanie stężenia cholesterolu i trójglicerydów we krwi. Wykazano, że ten rodzaj diety stosuje się w leczeniu padaczki lekoopornej i daje ona efekty – pozwala zmniejszyć częstotliwość ataków padaczkowych oraz złagodzić ich przebieg. U części dzieci udaje się zredukować podawanie leków przeciwpadaczkowych. Alzheimer, choroba Parkinsona, tutaj również keto przynosi rezultaty i pozwala spowalniać toczący się proces chorobowy. Wybierając ten rodzaj odżywiania, wielu naukowców jest zdania iż wpływa ona pozytywnie także na choroby układu krążenia, na przewlekłe zmęczenia, na nadciśnienie, jak również i niektóre odmiany raka. Jej stosowanie może okazać się zbawienne przy różnego rodzaju dolegliwościach, jak również i przy walce z nadwagą i otyłością.

Wszystko to dzięki stanie ketozy czyli stan metaboliczny, w którym dochodzi do wzrostu stężenia ciał ketonowych (kwas 3-hydroksymasłowy, kwas acetooctowy i aceton) w osoczu krwi – powyżej 0,5 mmol/litr, z jednoczesnym niskim i stabilnym poziomem insuliny i glukozy we krwi, według definicji książkowych. W uproszczeniu ketoza jest wtedy, gdy ciała ketonowe, które produkowane są przez wątrobę wzrosną, obniżając przy tym poziom insuliny. Jest to stan trudny do ustalenia, lecz jest kilka wskazówek. Pierwsza z nich – owocowy zapach z ust przypominający woń kwaśnych jabłek. „Keto flu” czyli grypa węglowodanowa, nie musi wystąpić lecz może – objawia się utratą sił od jednego do nawet kilku dni. Zasypiasz o wiele wcześniej niż zazwyczaj? To sprawka ketozy, która reguluje zegary biologiczne w naszym organizmie.

Mniejszy apetyt to najczęściej spotykany objaw dobrego wejścia w ketozę, cenią to sobie niezwykle osoby chcące schudnąć, koniec z podjadaniem do ulubionego filmu! Można pokusić się o pomiary z krwi, oddechu czy moczu jeśli nie jesteśmy pewni. Co dozwolone jest na tej diecie? Wołowina, wieprzowina, dziczyzna, drób, jagnięcina, tłuste ryby, owoce morza, jaja, masło, oliwa z oliwek, olej kokosowy, szpinak, brokuły, kalafior, jarmuż, szparagi, bakłażan, oliwki, cukinia, sałata, ogórek, pieczarki, awokado, kapusta, brukselka, pełnotłuste mleko, śmietana, jogurt, orzechy – jak widać lista dozwolonych składników jest dość długa, lecz co z listą produktów zakazanych? Wykluczamy wcześniej wspomniane napoje, soki słodzone, skrobię, owoce takie jak: banany, winogrona, ananas, arbuz, jabłka, pomarańcze. Z listy zakupów należy również skreślić produkty light. Przykładowe potrawy, które możemy gotować będąc na diecie ketogenicznej: gotowane krewetki z sałatką z awokado, francuski tradycyjny deser creme brulee, łosoś pieczony ze szparagami, stek wołowy w maśle tymiankowym czy coś na słodko: fit brownie z masłem migdałowym, czekoladowe ciasteczka z wiórkami kokosowymi, jest dużo możliwości, warto zaznaczyć, że ta dieta jest przeznaczona dla osób z silną wolą, nie bojących się wyzwań twardzieli. Rodzaje diety keto

  • Standardowa dieta ketogeniczna (SKD): polecana większości ludzi, najbardziej znana
  • Celowana dieta ketogeniczna (TKD): dla osób uprawiających fitness, cała ilość węglowodanów jest spożywana tuż przed treningiem, co pozwala na wykorzystanie energii dostarczanej przez węglowodany zanim zakłóci ketozę
  • Cykliczna dieta ketogeniczna (CKD): przeznaczona dla sportowców i kulturystów, polega na stosowaniu diety ketogenicznej a następnie przez określoną ilość dni jeść zwiększoną ilość węglowodanów, wpływa to na uzupełnienie glikogenu utraconego z mięśni podczas ćwiczeń. 
  •  Wysokobiałkowa dieta ketogeniczna (odmiana SKD): zwiększenie spożycia białka o 10%, redukcja spożycia tłuszczy o 10%
  • Ograniczona dieta ketogeniczna: ograniczenie kalorii i węglowodanów pomaga wytwarzać ketony, które mogą zostać wykorzystane przez zdrowe komórki jako źródło energii, wówczas komórki rakowe nie mają czym się „posilić´. 

Dla kogo jest dieta keto?

Z pewnością nie jest ona przeznaczona dla osób chorujących na choroby nerek, wątroby, trzustki jak i dla osób mających cukrzycę. Ponadto nie poleca się stosowania tej diety w okresie budowania masy mięśniowej. Ten rodzaj diety sprawdza się dla osób chcących zmniejszyć ilość kalorii, a więc postawić na lepszy wygląd, szczuplejszą sylwetkę, mniej tkanki tłuszczowej, dla osób cierpiących na insulinooporność. Należy również wspomnieć, że owy rodzaj odżywiania polecany jest osobom aktywnym w dziedzinie sportu, ponieważ tylko one są w stanie zużyć zasoby glikogenu z organizmu, podczas trwania tej diety lekarze zalecają stosowanie treningów tlenowych. Jak wyżej wspomniałam, ta dieta jest dla osób wytrzymałych, ale pamiętajmy, że każdy może spróbować! Mała wskazówka: nie rzucaj się od razu na głęboką wodę, zacznij od spożywania 25-30% węglowodanów, 35% tłuszczów, 40% białka. Obserwuj swoje ciało, powoli dostosowuj się do do zmniejszenia węglowodanów w diecie, aż osiągniesz jedynie  50-80g na dobę. Monitoruj swoje postępy, nic tak nie pobudza do dalszego działania jak świadomość, że to co robimy przynosi dobre efekty. Stosuj zamienniki: jeśli jesteś już dłuższy czas na jakiejkolwiek diecie restrykcyjnej, która wyklucza dany obszar spożywczy z czasem twój organizm będzie domagał się „zabronionych” produktów, z pomocą przychodzą fit desery – w Internecie znajdziesz ogrom wielu przepisów na: korzenny, wilgotny keto piernik, naleśniki z twarożkiem i powidłami czy słodkie bułeczki z jabłkami. Jeśli jednak nigdy nie lubiłeś prowadzić dziennika może to właśnie dobry czas? Pozwoli ci on planować każdy cal twojej diety, przez co łatwiej będzie ci ją przechodzić. Jeśli otaczasz się w kręgu osób nie będących na diecie ketogennej z pewnością trudniej będzie wytrzymać, więc może skuś się na zdrowe przekąski, które będziesz mieć zazwyczaj przy sobie. Catering dietetyczny – to coś co z pewnością pomoże ci utrzymać swoje postanowienia, posiłki będziesz otrzymywać prosto do domu, a w nich wszystko co potrzebujesz. Nie będziesz musiał samodzielnie ustalać jadłospisu, gotować, liczyć ile w danym posiłku jest owych tłuszczy, białek oraz cukrów. Coraz więcej cateringów dietetycznych oferuję potrawy przygotowywane pod zasady keto z różną kalorycznością. Jeśli szukacie dobrego cateringu odchudzającego to mamy dla was Green Box!

Dieta Keto w diecie Green Box

Green Box to firma zajmująca się cateringiem dietetycznym. Jest to zakład rodzinny co przekłada się na to, że ludzie, którzy tam pracują mają prosty cel: klient musi najeść się do syta, smacznie i zdrowo jak w domu rodzinnym. W swojej ofercie mają do zaoferowania pięć różnych diet: „Jak u mamy” – dla grupy osób ceniących sobie domowe jedzenie, keto – dla osób będących lub chcących spróbować diety ketogennej, czyli naszej głównej bohaterki dzisiejszego wpisu, „Nie jem mięsa” – dla wegetarian, „sarenka/dzik” – dla osób uprawiających aktywnie sport, „wygodna” – dla osób chcących utrzymać swoją wagę bądź tylko lekko ją skorygować, zdrowo dopasowana – przeznaczona dla osób, które mają problem z utratą wagi.  Nad prawidłowym menu pracuje dietetyk, więc osoby chcące przejść na dietę keto i skorzystać właśnie z tego cateringu mogą czuć się bezpiecznie – w końcu są w profesjonalnych rękach, pan Tomasz Wróblewski skończył Wyższą Szkołę Rehabilitacji na kierunku dietetyka, ponadto firma posiada certyfikat „Firma Godna Zaufania”. Zakład zapewnia dowóz dań na terenie Warszawy i okolic oraz na terenie Łodzi i Starowej Góry. W Ofercie Green Boxa widnieje dieta ketogenna, jak piszą na stronie „Menu ketogeniczne zostało zaprojektowane, tak by dostarczać energię głównie w postaci tłuszczów zwierzęcych z uzupełnieniem o roślinne.” Więc bez wątpienia jest to dobrze skomponowana dieta, opierająca się na zasadach zdrowego żywienia, a przede wszystkim na zasadach dobrej diety ketogeniczej. Owa dieta dostępna jest w kaloryczności: 1000 kcal, 1400 kcal, 1800 kcal, 2200 kcal, 2600 kcal. Wybierając dietę 2200 kcal na 14 dni dostaniemy 4 posiłki. Cena za dzień to jedynie 68 zł, za długość zamówienia dostajemy rabat w wysokości 5% co wynosi aż 47 zł 60 gr promocji. Czego możemy spodziewać w tym menu? Podaję trzy różne jadłospisy:

ZAMÓW JUŻ TERAZ

Śniadanie: Jajka na twardo z sosem tatarskim i papryką .

II śniadanie: Caprese ala keto

Podwieczorek: Strogonow wołowy z grillowanymi warzywami.

Kolacja: Kotlet schabowy w migdałowej panierce z marchewką baby.

Śniadanie: Frankfurterki w warzywach z woka – keto

II śniadanie: Kanapka z chleba Probody z szynką i serem.

Podwieczorek : Sos boloński z purée z brokuła

Kolacja: Wątróbka drobiowa z jabłkiem i cebulą z surówką z selera.

Śniadanie: Sałatka z oliwkami, cebulą i sałatą.

II śniadanie: Parówki z boczkiem i ogórkiem śniadaniowym.

Podwieczorek: Ryba w śmietanie z sałatką z rzodkiewki.

Kolacja: Pierś z kurczaka w mascarpone i surówka z cukinii.

Jak widzimy każdy znajdzie coś dla siebie, menu jest różnorodne, skomponowane we wszystkie niezbędne składniki odżywcze pod wodzą dietetyka, lecz jednym z lepszych wyznaczników tego, czy skorzystanie z danych usług się opłaca jest opinia innych osób, które skorzystały z danych ofert. A jakie są opinie o diecie keto? Paweł pisze: „Testowałem prawie wszystkie cateringi pod kątem diety Keto, i ten jest zdecydowanie najlepszy. Ciężko się do czegoś przyczepić.”, „Z czystym sumieniem mogę polecić firmę. Rozpoczęłam kolejny miesiąc, nie miałam sytuacji aby jakieś danie powtórzyło się.” – słowa Marty, która skorzystała z diety wysokotłuszczowej. Jak widzimy firma stara się aby klienci byli zadowoleni. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *